3 Kasım 2009 Salı

2 sayi birden: Cuzco – inka jungle seysi (ozel sayi: machu picchu)

Gelecek sayi: Bolivia Titicaca

Cuzco

Cuzco’dan once cuzco’ya gelis vardi. O 16 saat oldu 19,5 saat. Kismen rahat koltuklarda taklalar attik sonlara dogru. Kac sacma sapan film seyrettik bilmiyoruz.

Hostele geldik, plaza de armas’i tepeden goren bi terasi var. O gun de yine bi kutlama varmis ki sik olurmus, bandolar, danseden insanlar, havai fisekler, yemek… karma karisik. Bissuru turist, bissuru yerli. Meydandan ayrilamadik. Bi de ne kafasiysa bu, her yer merdiven. Hep bi inis cikis durumu. Meydana yakiniz ama inersek cikmaya useniyoruz.

Bi yandan da yukseklik arttigi icin, machu picchu’ya gitmeden once bi sure kalmamiz gerekiyordu. Etrafta da gorecek inka kalintilari vardi. Ara sira nefesimiz kesilerek yukaridan asagi bi 8 km yuruduk. En etkileyicisi saqsayhuaman’di. Ispanyollar darmadagin etmeden once sehir puma seklindeymis. Burasi da pumanin disleri mi, kafasinin bi kismi mi desem, bilemedikleri kalintilar… cuzco’nun icinde sadece bi kac tas kalmis eski inka sehrinden. Ama bi yandan da hic gormedigimiz kadar turistik bi yer. Her yerde dagcilik malzemeleri, inka bisiyleri, machu picchu satiliyo. Turlara baktik. Yolculuk icin eksikleri tamamlamaya pazara gittik. Bi de yine bi arkadasin arkadasi modeli, Toni’yle bulustuk.

Inka Jungle seysi

Turlara bakarken, inka trail dedikleri eski yoldan yurumek icin bi kac ay oncesinden yer ayritmak, hatta mumkunse antrenmanlara baslamak iyi oluyomus. Bi de gayet pahali bi tur. Bi daha bu yolu yaparsak bi denemek istiyoruz. Ama meraklisina, oraya gidenlerin de hepsi turist tabii. Biz de turistligimizi bilerek, inka jungle trail aldiik. Mevzusuymus, ilk gun bayir asagi toplam 80 km bisiklet. Ikinci gun inis cikis, bi kisim inka yolundan, 18 km, ucuncu gun bi kisim tren yolundan 20 km, son gun de sabahin korunde machu picchuya tirmancakmisiz.

Once rehberimiz bi gece onceden otele geldi. Sabah 7.30-8 gibi alicaklardi. E yolda calisma varmis, saat 4’te yola cikcakmisiz. Bindik minibuse, daglar tepeler, ollantaytambo’ya geldiiik.Kahvalti molasi verip devam ettik. Bi sure sonra bizi abra malaga’da indirip, siz bisikletle devam etceksiniz dediler. Cok acayipti. Yol hem iyi, hem de bombostu. Yani hic endiseye mahal yok, trt-ollantaytambo dinleyicileri. Sabah oldugu icin once sisli, sonra gunesli yoldan asagi saldik kendimizi. 14 kisi cocuk gibi oynadik bisikletlerle. sonra asfalt bitti. Eglence de bitti. neyse ki az gittik. Santa marta’da turun en basindan beri dedikleri “básico” hosteli gorduk. Iste basit. Avluda tur yoldaslarimizla kaynastik. sivrisinekler hayatimiza iste tam o kutsal koyde girdi.

Ertesi sabah 5.30’da kalkan ekibimiz Urubamba nehir kenarindan yurumeye basladiii. Sabah 7 itibariyle les gibi terlemistik. Hava sicaaaak! Bi de tirmandik. Nefes nefese kaldik. Ama yolun sonunda termal tesisler vardi. Motivasyonumuz sicak sularda gevsemekti. Koy yollari, bi ara inka yolu, nehir kenari yuruduk. Hep yuruduk. Cok guzel yerlerde mola verdik. Cok da guzel yemekler yedik. Ilk molada sinekler zayif noktalarimiza saldirdilar. Her yerimizi offlayip yola devam ettik. (Ama 5 gun gecti hala kasiniyoruz yaa sayin dinniyici). Termal tesisler muthis! Fekat yine sivrisinek! Oradan santa teresaya gittik.

Yine 6’da kalktik. Yine 7’de hava cok sicakti. Yine yuruduk. Bu sefer allahtan duz yoldan. Basta tren yolu ilgincti, ama sonra sikici oldu. Machu pícchu’nun 500 m altindaki yere geldik. Hatta sirtini gorduk. Aguas calientes’de nehir dag vs manzarali bi yerde kaldik.

Son sabah 4’te yola ciktik. Ilk yarim saat dagin altina yuruduk. Sonra 1 saatte yaklasik 4000 basamakla 500 metre yukari ciktik. 2430 metre. O gun oraya cikan 230 kusuruncu kisiydik. Dolayisiyla wayna picchu’ya da giris alabildik. O da 2800 metrede, machu picchu’yu yukaridan goren kardes dag. Her gun 400 kisiye izin veriyorlar tirmanmasi icin.

Kapilar saat 6da acildi. Icerisi inanilmaz guzel. Cok beter bi rehber bize bisiyler anlatti. Ama bi yandan da her yanimiz dag. Sabah erken bi saat oldugu icin her yer bulutlu. Her tarafi merdivenli kocaman bir sehir bayagi duruyor. 100 yil yasabilmisler icinde. Ispanyollar bulamamis. 1911’de ingilizin biri bulmus…

Bi yandan lamalar, kuslar, daglar, larlarlar, ama hep turistler… yigit waynapicchuya tirmanirken, unzile icerde dolandi. Waynapicchudan da cok acayip gorunuyormus sehir. Ama inis cikis macerali…

Sehir oldugu gibi durdugu icin, icinde insanlar bayagi takiliyolar. Biz de piknik yaptik, cimlere uzandik… aksam ustune dogru yine yuruyerek aguas caliéntese indik. 6’da tren var.

Backpacker biletimizle ollantaytambo trenine bindik. Etraf ingiliz, avusturalyali, vb. Fakat cok rahatsiz trenler. 2 saat sonra indik. Cuzco otobusu icin savastiktan sonra, ona da binip donduk. Bittik.

Machu picchu’ya gidis zor oldu, ama sonu cok keyifliydi. Bi ara tepede oturduk etrafi seyrettik. Onlarin ki de bi acayip ismis. O kadar inis cikis mi olur? Ama o yuzden simdi cok guzel gorunuyo.

Bi de 14 kisi 3-4 gun beraber yuruyunce kaynasiyo. Onlarla da cok eglendik. hatta donuste halloween var, bulusalim, icelim dediler, ama odadan cikamadik. Sonra bi iki tanesini yine gorduk zaten.

Dondukten sonra Cuzco’da camasirciya diye sokaga ciktim. Aaa yigit dedi biri. Hatice’de cuzcodaymis. Bisikletle guney amerika turu yapan bi ekipte calisiyormus. Ayakustu, puno guzel degil, direk copacabana’ya gidin dedi. Aksamustu bulustuk. Yemek yedik, cok iyi tavsiyeler aldik. Onlar kuzeye gittikleri icin heralde bi daha karsilasamayiz. Onun icin hem iyi yolculuklar, hem de yine tebrik ediyoruuuuzzz!

Haticenin Copacabana tavsiyesiyle, gittik hemen aldik bileti. Aksam 10da biniyosun, sabah 9da ordasin. Allaa allaa…

Gelecek sayi: Bolivia Titicaca

Bi kere o otobus sirketlerinin hepsinin sayin dinniyici. Puno’da Sabah 4.30 da indirdiler herkesi otobusten. Devam edicekler 7.30da hareket etcekmis. Neyse ki otobus sinirda bekledi. Yuruyerek bolivyaya gectik. Polisler pasaportu iki kere kontrol etti, vize gerekiyor mu diye. sahane bi yere geldiiik. Gol kiyisi. deniz gibi. millet deniz bisikletine biniyo. karsida gunes’le ay adalari var. Niyetimiz bi iki gune gidip orda bi gece kalmak.